donderdag 25 oktober 2012

Secret study-spot


De tentamens naderen of zijn al bij velen begonnen en dat is overal te zien en te merken. Voor de Universiteitsbibliotheek in de binnenstad staat iedere ochtend om 8 uur bij de opening een rij met ijverige studenten die een plekje willen bemachtigen. Ik was vandaag ook erg ijverig, in slapen... Ik heb mij verslapen. Mijn wekker ging om half 8, maar op een of andere magische, wonderlijke wijze sliep ik er doorheen. Om half 10 werd ik wakker met de gedachte: shit, ik moet studeren, maar hoe ga ik óóit een studieplek vinden!?  Volgende week heb ik een tentamen Strafrecht en Internationaal en Europees recht, moet ik een paper van 15 pagina's inleveren en de week erna een tentamen Compartive Law maken, dus er moet wel flink gestudeerd worden.

Toen kwam ik met het briljante idee om in de kelder van Janskerkhof 15A te gaan studeren. Gevolg: een gigantische ronde tafel helemaal voor mij alléén en alle stilte om te leren. Uiteindelijk heb ik het allerbeste plekje bemachtigd en ben ik toch een blog aan het schrijven in plaats van te studeren. Gelukkig zijn er al wat meer mensen hier die deze secret study-spot hebben ontdekt en is dat een stimulans om ook mijn markeerstift uit mijn tas te halen en mijn jurisprudentiebundel te voorzien van een neon-roze kleurtje en mijn wetboek op te fleuren met plakkertjes en verwijzingen.

Het is toch eens tijd om aan de slag te gaan en gebruik te maken van de grote ronde tafel, mijn neon-roze markeerstift en de enorme ruimte en stilte die ik heb, in tegenstelling tot de arme stakkers die genoodzaakt op de trappen van UB moeten studeren.