vrijdag 23 november 2012

Food


Van studeren krijg je honger, dat is een feit. Vaak wanneer ik een werkgroep of hoorcollege heb gehad, moet ik bij mijzelf nagaan: waar en wát ga ik eens eten? Dit probleem doet zich vooral voor als ik voor 12 uur les heb, want op die tijden ben ik nog slaperig, langzaam, te lui en bijna altijd te laat om bammetjes voor mezelf te smeren en koekjes en appels in mijn tas te schuiven. Gevolg: acute hongersnood na twee uur te bladeren door mijn wetboek, op te letten en mee te schrijven. Gelukkig is er in Utrecht genoeg te eten, wat gezien mijn keuzeprobleem (zie vorige blog ‘Keuzes’) niet altijd makkelijk is.

In de binnenstad, waar je meestal werkgroepen volgt is Janskerkhof of de Drift de meest ideale locatie, je loopt 2 minuutjes en dan sta je al voor de beroemde Broodje Mario slash pizza-kraam. Als je geluk hebt staat er geen gigantische rij, want broodjes Mario zijn eenmaal erg populair onder de studenten en bij pech staat er een rij tot het fietspad. Geen paniek, want daar tegenover heb je falafel-city voor de ongezonde hap waar je een kebabje, falafel, frietjes kan kopen. Voor gewone broodjes kaas en soepjes kan je in de kantine van Janskerkhof 3 terecht. Genoeg keus dus.


Dan is er de Uithof, hier heb je als eerstejaars altijd hoorcolleges, omdat ze eenmaal niet zoveel rechtenstudenten (+- 700 à 800) niet kwijt kunnen in de binnenstad. Daar heb je een kantine en als je geluk hebt met het tijdstip kan je er een heerlijke lunch kopen. Van soep tot broodjes kroket, tot panini’s, belegde broodjes, salades, muffins, verse sapjes en warm eten. Als je toch meer een supermarkt-persoon bent heb je altijd nog een Plus buiten en HEMA. Al met al, een food-paradise op de uni.

Als je toch wat minder calorieën wilt consumeren en ook nog eens je portemonnee niet wilt plunderen adviseer ik je toch een kwartiertje vroeger op te staan en een lekker stokbroodje te smeren en het appeltje toch in je tas te schuiven om je dag niet suf en hongerig te beginnen. Mijn ervaring hiermee is dat wanneer je niet eet voor een les, je toch heel de les aan eten denkt (en in mijn geval op love-food.tumblr.com surft tijdens de les) waardoor je je minder concentreert op de les 
Nu nog mijn eigen advies opvolgen..